onsdag 27 januari 2010

Visste du att...

Häromdagen så satt jag och tänkte lite som man gör ibland. Det har gått 25 år sedan jag först kom i kontakt med nöjes branschen. När jag var 15 påbörjades denna resa som " humper" ( bär hjälp) åt en lokal nöjes profet här hemma i Jönköping

Visserligen var han nationellt erkänd redan då främst kanske som DJ. Denna resa har lett mig in på diverse uppdrag, både mer eller mindre lyckade. Jag har provat både ljudtekniker, ljustekniker, backline tekniker samt DJ.
Perioden som DJ var nog den som varade längst, förutom den som löper nu som ordningsvakt. Jag beslöt mig för att sluta som DJ när vinyl spelarna försvann från DJ båsen..

Under titeln " Reminders från DJ båset" tänkte jag att jag skulle ge er, som var ute på dansgolven under 80-talet, lite goda reminders hur det kunde låta då

Första låten jag valt är den jag alltid började en kväll med. Van Halen och jump håll till godo
http://open.spotify.com/track/0Z7O8GMQShj9TJrm2yX1R6

Inga kommentarer: