lördag 2 juli 2011

hip hip hurra för mig i förskott...

I dag har jag fått min födelsedagspresent i förskott av Annika. Egentligen fick jag en present i förgår också. I dag var vi på Scandinavian Photo i Bankeryd och köpte en liten smidig digital kamera. Jag har  länge vägrat att fota med Annikas kamera för jag tycker att den är för stor och klumpig att ta med sig. Den som jag fick i dag, en Nikon Coolpix S3100, är en "titta & tryck" kamera.


Trots detta spektra av färger valde jag en silverfärgad, Annika tyckte jag var tråkig medan jag själv hävdar att jag tänker stilrent.

Den andra presenten jag fick i förgår är en slipmaskin eller en multislip av fabrikat Black & Decker. Varför då presenter i förskott?? Jo dörrar skall slipas, jag ska kunna ta mig tid att lära mig kameran (Annikas ord) och bilder skall tagas på semesterresan till Skåne. Jag har en snäll sambo som ger mig toppen presenter....

I fixeriet här hemma har jag idag färdigställt vedförrådet, det har inte varit väder för måleri men hoppas på att jag kan måla klart under kommande vecka. Annikas lillebror har lovat att hjälpa till.

:::Putte:::

Inga kommentarer: