lördag 1 oktober 2011

Tung fredag

I fredags var det begravning för min arbetskamrat  Pieter som somnat in efter en längre tids sjukdom. Pieter var en man som spred glädje omkring sig. Han hade inte bara en räv bakom varje öra, utan där fanns en hel räv farm.

Jag börjar detta inlägg med Eldkvarn och "kärlekens tunga" det var även denna låt som inlede Pieters begravning. Det var Pieter själv som hade valt det.

Pieter var min chef , en sådan chef kommer jag nog aldrig mer få uppleva. Under de år jag arbetat på min arbetsplats har vi haft ett antal olika chefer, ingen av dessa har t.ex försvarat sin personal så som Pieter gjorde.

Han såg positivt på det mesta i livet, han trodde på att alla skulle få en chans och på allas lika värde. Pieter var en person som lämnade avtryck efter sig på de människor han träffade.

Saknaden är stor och tung. Sov gott Pieter

Inga kommentarer: