lördag 26 december 2009

Då var det bara 363 dagar kvar tills tomten kommer....

Så var det klart för i år alla fal för en del. jag lever kvar i detta att julen "varar än till påska". Hur gick det då med julbordet? Jo de som var här och åt var nog nöjda när de lämnade mat bordet. Jag fick god kritik för min brunkål och mamma godkände sillsalladen, sen är väl frågan om min kära svåger JP var nöjd med ansjovis smaken på min janson jag var det i alla fall.

Det finns saker i julstöket som jag inte riktigt reder ut som t.ex julgodis. Som tur är så gör min älskade Annika detta, årets höjdare bland jul godisarna tycker jag är en tryffel med snabb kaffe och whiskey, en eloge och fem +++++ för denna....

Gjorde även egen senap i år, blev väl inte riktigt 100 %. Är det någon som har tips på recept eller någon site med bra recept på senap så får ni gärna tipsa mig om detta....

Ho Ho Ho från julköket
=== Putte===

2 kommentarer:

Unknown sa...

1:a rankingen på din lista var klart befogad även om jag inte tar del av allt på julbordet. Senapen var helt ok osså bara man ser till och äter den på ett annat sätt mot vad man är van vid.

Och jag anser att julen varar fram till Annandag jul.

Anonym sa...

jo senapen va stark
Hälsn stefan