söndag 22 augusti 2010

Tillbaks till vardagen

Japp så var då den berömda söndagen här, sista dagen på årets sommar semester i morgon bitti ringer klockan 05.30. Till vardags på mitt vanliga arbete har jag fackligt förtroende uppdrag som ordförande i verkstadsklubben detta gör att denna höst kommer bli spännande med löneförhandlingar och val till riksdagen och regering.

Nä fyra år till med freddan , Maud. Lill Jesus och björklund är inte vad jag och mina kamrater inom industrin behöver. Vi svenskar har nog fått det för bra så de flesta av oss känner sig som hög inkomsttagare så därför finns det kneggofar bland oss som har och kommer lägga sin röst på ovan nämda gäng....

Nu säger de flesta av er Mona Sahlin Usch fy å blä... Men det finns ju fler sossar än Mona, bara inte fyra år till med aliansen. Jag är fulkomligt övertygad om att det vi har haft nu har varit smekmånaden, de kommande fyra åren är till för att skapa riktiga klass klyftor vilket all borgelig politik går ut på om man tittar historiskt. Sedan får de kalla sig för nya moderaterna om de vill men det är samma skit.

Med detta vill jag bara uppmana till att ni tänker efter ordentligt över var ni kommer lägga er röst om en månad ungefär. Titta på historien vad som har hänt med vårt kära sverige när det har suttit borgeliga regeringar mer än en period. Men framför allt kolla upp vilka som har fått städa upp efter dom...... OCH TILL SLUT GÅ OCH RÖSTA!!!!!!!
:: Putte::

Inga kommentarer: