tisdag 28 juni 2011

Husmålning och recept

Nu är vi på gång, jag, sambon och världens bästa svärfar har börjat måla huset. Jag är stolt över mig själv då jag övervunnit en av mina stora farhågor här i livet, att stå högt upp på en stege. I eftermiddags lyckades jag, med svärfars hjälp och påhejningar klättra upp och måla den högsta punkten på vår fasad. Det är tur att man inte behöver måla varje år.

Till lunch idag fixade Annika sin supergoda spagetti carbonara. Här kommer receptet:

Spagetti Carbonara 4 portioner
2,5 dl vispgrädde
1 ägg
en hel hög med riven parmesan
1 pkt bacon
1-2 gula lökar
oregano
grovmalen svartpeppar
4 portioner spagetti

Så här gör du:
Sätt på pastavattnet
Skär eller klipp baconet i bitar och hacka löken
Fräs bacon och lök
Lägg i spagettin i pastavattnet
Blanda vispgrädde, ägg, riven parmesan, oregano och svartpeppar i en bunke
Häll av pastavattnet och häll tillbaka pastan i kastrullen
Blanda i bacon och lökfräset
Häll på gräddblandningen

Servera direkt!

Snabb och smidig sommarmat som jag tycker ni ska prova. Lycka till i köket!
:::Putte:::

Inga kommentarer: